Roti, salsa en spoedeisende hulp - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van annelieuwma - WaarBenJij.nu Roti, salsa en spoedeisende hulp - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van annelieuwma - WaarBenJij.nu

Roti, salsa en spoedeisende hulp

Door: annelieuwma

Blijf op de hoogte en volg

07 Oktober 2010 | Suriname, Paramaribo

Ik ben nu zes dagen in Suriname en al helemaal gewend. De eerste roti heb ik binnen en wat is dat lekker zeg! Als ik hier aankom in gewicht weet ik in ieder geval waar het vandaan komt. Maar de kans dat dat gebeurt is niet zo groot, want ik heb een leuke activiteit gevonden. Dinsdag heb ik met Joline en nog een paar andere huisgenoten een proefles salsadansen gevolgd. Omdat dit zo ontzettend leuk was, hebben we ons met een groepje ingeschreven. Vanaf vrijdag hebben we de rest van de maand oktober elke dinsdag en vrijdag les. We krijgen ook een cd mee om thuis te oefenen. Ik ben echt heel erg benieuwd wat dat gaat worden.
Het is natuurlijk niet alleen maar lekker eten en dansen hier. Maandag ben ik met mijn co-schap begonnen op de spoedeisende hulp. Ik was blij verrast met de airconditioning daar. Verder ben ik daar goed opgevangen en kon ik al snel aan de slag. In één van de behandelkamers werd ik door een grote rondvliegende libel er continu aan herinnerd dat ik nu toch echt werkzaam ben in een ziekenhuis in de tropen!
Het rooster voor deze week viel erg mee. Mijn weekenddienst wordt gecompenseerd door een vrije dag doordeweeks en ik heb deze week nog geen nachtdienst.
Wat ik hier ook heel leuk vind is dat als ik ‘s middags alleen naar huis fiets ik het gevoel heb dat ik er hier helemaal bij hoor. Ik heb dan net zoals de Surinamers gewerkt en ben op weg naar huis. Of zij na thuiskomst een frisse duik in het zwembad nemen weet ik niet, maar ik in ieder geval wel!
Nou, zoals jullie kunnen lezen vermaak ik mij prima! Als ik weer wat nieuws te melden heb, laat ik het weten.
XXX Anne

  • 07 Oktober 2010 - 16:31

    Willemijn:

    He Anne,
    Leuk om van je te horen. Salsa en roti lijkt me een prima combinatie! Ik ben benieuwd naar de patientenverhalen!!
    gr Willemijn

  • 07 Oktober 2010 - 18:33

    Marieke:

    Lieve Anne,

    Wat super om te lezen!!!!! Je bent al helemaal 1 met de bevolking, super! Dus de SEH valt mee? Zijn de mensen toch aardig? En gezellige huisgenoten?
    Zo te lezen iig een leuke nieuwe hobby erbij, tis wel even heel anders dan voetbal :-)!

    Heel veel plezier nog, geniet ervan!

    Liefs, Mariek

  • 07 Oktober 2010 - 19:07

    Marieke Schepp:

    Hey Anne!

    Klinkt goed salsa en rotti! maar ook die duik in het zwembad na een dag werken klinkt ook helemaal niet verkeerd...

    Geniet er van en je komt toch wel terug he!! Want we missen je toch wel hier zo op de afdeling!!

    Kus Marieke

  • 07 Oktober 2010 - 21:21

    Renee:

    Klinkt goed Anne! Kom je als volleerd salsadanseres terug dus. :) Succes op de SEH en geniet van je zwembad!

  • 07 Oktober 2010 - 23:15

    Broeje:

    Lekker, zo'n lange vakantie. Ben ik ook wel aan toe...

    i-i-i-i!

    X

  • 08 Oktober 2010 - 06:46

    Sanne:

    Anniepannie,
    wat heerlijk om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Geniet er maar lekker van.

    Ik mis je wel hoor, zonder Annie MG is het niet hetzelfde.

    Veel plezier nog!

    Liefs x Sanne

  • 11 Oktober 2010 - 07:38

    Judith:

    annn

    zooo dat klinkt heerlijk.. als je dat dansen maar niet te leuk gaat vinden, want we hebben je nodig in het voetbal veld ;)

    fijn dat je je al zo thuis voelt annie.. misschien kom je straks oook wel terug met een leuk accentje haha!

    annie geniet ervan!!!

    kusss

    ps: we hebben zaterdag weer 2-2 gespeeld.. tegen Lisse

  • 13 Oktober 2010 - 08:44

    Thijssie:

    Klinkt heel leuk hoor!!

    Als je met die salsa moves door het ziekenhuis heen loopt sla je gelijk 2 libellen in 1 klap....

    En met een wat gezetter achterwerk van de roti pas je je wel helemaal aan.

    Ben benieuwd naar je volgende verhalen...en de tropische ziektes die voorbij zullen komen.

    X

    Thijs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 8957

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2010 - 04 December 2010

Co-schap/vakantie Suriname

Landen bezocht: