Uitgaan, tv, topdrukte - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van annelieuwma - WaarBenJij.nu Uitgaan, tv, topdrukte - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van annelieuwma - WaarBenJij.nu

Uitgaan, tv, topdrukte

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg

07 November 2010 | Suriname, Paramaribo

Weer bijna 2 weken verder sinds mijn laatste verslag, de tijd gaat hier zo snel! Inmiddels ben ik ruim 5 weken in Suriname en heb ik wel enigszins door hoe alles hier werkt. Voor het uitgaan hier is elke week een vast schema; donderdag Havanna, vrijdag Lacaff, zaterdag ZsaZsaZsu.
Havanna heeft iets van een gezellige oude kroeg en heeft daarnaast een dansvloer wat meer de sfeer van een dancecafé geeft. Tot 1 uur wordt daar salsamuziek gedraaid en wordt er met name door Surinamers heel mooi gedanst. Na 1-en wordt er moderne muziek gedraaid.
Lacaff is een klein café, waar alle soorten muziek door elkaar wordt gedraaid. Op het grote plein buiten staan meer mensen dan binnen. Met de hoge temperaturen hier kan dat makkelijk!
ZsaZsaZsu is dé discotheek in Paramaribo. Hier wordt Surinaamse muziek op een leuke manier afgewisseld met moderne westerse muziek.
Uitgaansdrankje: Borgoe (rum) cola
In ZsaZsaZsu draaide pas geleden dj Mendoza, terwijl zijn vriendin Kim Feenstra op het podium liep te flaneren. Een paar dagen later verraste Patrick Lodiers ons met een cameraploeg bij de dansschool. Hij heeft voor 3 op reis een stukje van onze salsales gefilmd, ik ben benieuwd of het wordt uitgezonden. Twee weken later kwamen ook nog mensen van een Surinaamse tv-zender onze les filmen. Dit wordt volgende week zondag hier uitgezonden. Verder werd ik door een SEH-arts aangesproken dat ze mij op het nieuws van een grote nationale tv-zender had gezien, terwijl ik aan het werk was op de spoedeisende hulp. Er was gefilmd na dat grote busongeluk met die schoolkinderen. Ik was zo hard aan het werk dat ik die camera’s niet eens heb gezien!
Er lopen hier nog meer bekende Nederlanders rond. Tv-kok Ramon Beuk zijn we tegen gekomen. Richard Krajicek, Paul Haarhuis, Jacco Eltingh en Jan Siemerink hebben hier demonstratiewedstrijden gehouden en verder zijn nu een aantal GTST-acteurs in de stad voor opnames. Joline is met Mark van Eeuwen (Jack van Houten) op de foto geweest!
Afgelopen week was het ongelooflijk druk op de spoedeisende hulp. Aan het einde van de maand komen de salarissen binnen en kunnen mensen weer dingen gaan ondernemen. Dit was aan de drukte in ZsaZsaZsu te merken, maar vooral dus ook op de SEH. In heel Suriname zijn er maar twee spoedeisende hulpen. In het westen van het land zit er 1 en dan heb je nog de spoedeisende hulp in Paramaribo die de hele stad + de rest van het hele land (op het westen na) voorziet. Op de SEH in Paramaribo werken dag en nacht maar 2 artsen en 0 tot 2 co-assistenten. Vorige week zaten er meer dan 25 patiënten te wachten op hulp. Als je dan maar met 2 artsen bent (en ik was de enige co-assistent) en patiënten komen constant klagen dat het zo lang duurt, wordt de werkdruk wel hoog. Op een gegeven moment heeft een arts dan ook een A4-tje neergezet met de tekst:
“Geachte patiënten/begeleiders, Kom AUB niet steeds vragen hoe lang het gaat duren!!!”
Het effect was niet erg groot.
Afgelopen twee weken heeft, op één dag na, elke dag één van ons moeten werken (of Joline, of ik, of allebei). Komende week is het rooster weer wat gunstiger en kunnen Joline en ik ook weer eens samen een dagje weg.

Ik houd jullie op de hoogte.

XXX Anne

  • 07 November 2010 - 19:17

    Liesanne:

    Jaaah die van gtst zagen wij op de domineestraat toen we naar het vliegtuig gingen... Werkse en geniet van jullie vrije daagjes samen! :) (En natuurlijk mij niet teveel missen, dat is zonde van je tijd)

    Liefs

  • 07 November 2010 - 19:43

    Maartje:

    Opschepper ben jij zeg met al die bekende Nederlanders ;-) An, ben jij nou echt bij een vogelzangwedstrijd geweest? dat is toch op zondag om 6:00?? Dikke kus!

    ps: heb nog een leuke foto van je met een voetbal op je hoofd..;-) Have fun nog! voor je het weet is het voorbij!

  • 07 November 2010 - 20:18

    Leonie:

    Hoi Anne,

    leuk om al je verslagen te lezen! Super!

    ik ben vrijdag in jouw plaats maar eens bij SPARTA gaan kijken.
    Mooie goal van SPARTA!!

    Veel plezier nog in daar!

  • 08 November 2010 - 08:05

    Judith:

    annieee

    klinkt weer leuk! nog even en je komt terug als een bnn'er ;)

    Have Fun!


  • 09 November 2010 - 10:02

    Marieke:

    Lieve Anne,

    Klinkt goed! Je wordt nog eens een bekende Surinamer ;-)! Leuk dat je alle bnn-ers hebt ontmoet!
    Wel balen dat het zo druk is, maar je leert er wel veel van denk ik? Het zou leuk zijn als jullie samen weer iets kunnen doen.
    En het uitgaan klinkt ook heel goed! Gaan jullie hier verder met salsa les??

    Heel veel plezier nog!!

    xx Mariek

  • 09 November 2010 - 11:28

    Broeje:

    Mooi dat jij nou ineens bacootjes achterover gaat werken. Met een kater bij de twatwa's kijken! :)

    X

  • 15 November 2010 - 19:02

    Bril:

    Ha Bril,

    ik ben een beetje laat, maar per toeval bij je verhalen terecht gekomen.
    Ik hoop dat je een hele prettige ervaring hebt met alles wat je doet in Para Maribo!

    ps. heb je je roze bril ook bij je?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 8956

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2010 - 04 December 2010

Co-schap/vakantie Suriname

Landen bezocht: